Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
Me: The One and Only
Hi! 안녕하세요 ! Thanks for reading! ^^ ~He, who has no strength to dream, has no strength to live~Ernst Toller~
Disclaimer
Hi! Before anything else, just to remind you, I'm talking craps sometimes, so whatever is written here, just deal with it because afterall this is my blog (: I'm not an English/Bahasa teacher, so pardon my grammar. No any childish acts. Respect is a must. Thank You :D
Email: nurulshariff90@yahoo.com
AYUMIYOSHIDA:)
Navigations

Profile Blog Links Joined Credits
I am ME | A Plain Jane
Not just any type of girl Hello! I'm Nurul. 21 year old. AB blood type. Lefty. Another plain Jane who rarely has an objective. I just accept what I get, either it was a reward for my hard work or even it was a punishment from my laziness. Those facts explain how loser I am. Oh I am also one of girls who wrote fan letter as her bio. Love pink. Has 2 different personality because I am AB lol. Half of myself already here so yeah, just read it! ^^ ohh! I'm so random. Remember!



Instagram


Twitter


Khamsahamnida


Airi's first giveaway
Photobucket

Currently...
Feeling : Has crush on 이태민-koe ga suki. Soshite, anata no silent gesture, daisuki. 태민-san no ongaku itsumo kikimasu.
Eating : sushi, takoyaki, green tea,skittles, oat krunch, marshmellow lover. Nowadays mum homemade foods are saikou!
Doing : Sleeping 10 hours/day to get a better skin bleagh.
Watching : salamander guru and the shadow, operation love kver, painter of the wind, Rooftop Prince.
Reading : tuesdays with morrie by mitch albom.
Listening to : Lee taemin. Younha. Any beautiful ballad & R&B,Be Ma Girl-Teentop, Good night-B1A4.

Always Keep The Faith


CLERKSHIP SCHEDULE

[1] Clinical Oncology :
15/4/12-19/4/12

[2] Obstetric & Gynecology :
22/4/12-26/4/12

3] Surgery/Radiopharmacy :
29/4/12-3/5/12

[4] Pediatric :
6/5/12-10/5/12

[5] Medicine :
13/5/12-17/5/12

[6] Community Pharmacy :
20/5/12-24/5/12

[7] Psychiatry :
27/5/12-31/5/12

Wishlist

Daily Reads
Fay | WZul | Zati | Wana | Dramabeans | QiuQiu |

University
Ori | Kak Nuha | Ilham | Kak Syu | JauzeeUmny | Raj | Dila | Kak Fatin | El | Nabila | Pai | Syafuan

School
Faiz | Alif | Fizan | Zam | Syafizan | Faiq | miraayon | Tiqasaid

Familia
Kak Ya | Dek Ha

Fangirling&stuffs
Hananorisa RL | Fana | Mr.Pinky | Pinat | Jade | Nasyirah | Dorama | Hananorisa | Waiem | Icepluscoffee | C3JJ

miscellaneous
Agama | Adifstory | RahsiaFarmasi | Saifulislam | Doctor | Terfaktab | HanieHidayah | TeyCindy | Revelinme | CynthiaOng | Jezmine | Fatinliyana |

Rotten Things
March 2009 | April 2009 | July 2009 | August 2009 | September 2009 | October 2009 | November 2009 | January 2010 | February 2010 | March 2010 | April 2010 | May 2010 | June 2010 | July 2010 | August 2010 | September 2010 | October 2010 | November 2010 | December 2010 | January 2011 | February 2011 | March 2011 | April 2011 | May 2011 | June 2011 | July 2011 | August 2011 | September 2011 | October 2011 | November 2011 | March 2012 | May 2012 | June 2012 | July 2012 | August 2012 | February 2013 | April 2013 | May 2013 | June 2013 | September 2013 | February 2014 |

Matsumoto Jun female version
The way you see the world
Award
Minna Ohaiyo!!
I'm sick of laboratory reports!
It's such a long day...
I need painkiller, so badly!
saya mesti patuh!
tak mampu nak berfikir!!
Be Strong!

Click!

> comments
Ramadhan
Written at Thursday, August 27, 2009 | back to top


Assalamualaikum...

Ramadhan datang lagi. Bulan yang semua orang tunggu-tunggu tapi belum tentu semua orang dapat tunaikan hak Ramadhan. Bulan yang penuh keberkatan tapi belum tentu semua orang akan memanfaatkan bulan ini sepenuhnya. Bulan yang boleh jadi platform untuk berhijrah. Hijrah diri dari segala sifat keji kepada yang terpuji. Dari terpesong, patah kembali ke jalan yang betul. Bulan permulaan untuk menjadi yang terbaik.

Tapi, belum tentu semua orang akan jadi yang terbaik. Sebab, jika kita menunaikan hak-hak ramadhan sepenuhnya, melakukan segala amalan, bersungguh-sungguh membaiki diri, akhlak dan amalan, tapi, bila saja ramadhan berlalu, kita meninggalkan terus segala apa yang kita lakukan dibulan ramadhan bahkan kita kembali semula ke arah kejahatan dan melakukan kerosakan seperti mana biasanya kita, itu bukanlah TERBAIK walaupun amalan ramadhan kita terlalu banyak, tapi, kita tetap GAGAL kerana yang terbaik itu adalah ISTIQAMAH. Berterusan walaupun sedikit.

Sebagai contoh, bulan ramadhan kita berjamaah di masjid, sebaik ramadhan berlalu, masjid kembali dipandang sepi, maka sia-sia segala usaha kita dulu kerana kita tak mampu mengekalkannya. Saya berharap agar kita semua bukan berada didalam golongan yang rugi termasuk saya yang selalu lalai dan leka dengan pesona dunia. Wallahualam.


Sebenarnya, saya baru saja naik cuti mid-sem.Tanpa saya sedar minggu ni dah tiba ke hari khamis. Kerja yang banyak tanpa sudahnya membuatkan saya tak sedar hari-hari yang berlalu. Sedikit sedih sebab tak dapat berpuasa berlama-lamaan di rumah. Tak dapat nak usik adik saya Izzah berumur 5 tahun yang sedang belajar puasa lebih-lebih. Tahun lepas dia puasa 18 hari. Tahun ni ayah suruh dia puasa penuh.


Ayah: Tahun ni izzah puasa penuh ya? Nanti nak buka, ayah belikan jajan.

Saya: Haha! Izzah puasa tak dapat pahala sebab niat salah. Puasa niat nak jajan.

Izzah: Ayah tengok kakak Yui ni...(mula nak menangis)


Haha. Saya suka saat ini. Hari pertama puasa, saya di kampung. Memang best. Membuli adik-adik saya. Hoho. Makan makanan best. Dengar ayah dan ibu tadarus lepas subuh, tapi saya malas join sebaliknya hanya membuta. Yang penting sekali, adalah sahur. Dapat makan nasi. Kalau kat sini, saya memang sedia tidur lewat hampir-hampir menjejak waktu sahur jadi bersahur terus sebelum tidur.

Tengah hari, melepak-lepak berbual segala bersama Una, Yaya cerita pasal sekolah and girly-mirly stuff sambil membuli Yaya berlebih-lebihan. Petang melepak di dapur teman ibu dan nenek masak untuk buka. Saya tolong tengok, teman, belek-belek makanan, komen, bau makanan jela. Nenek saya buat kerja memang pantas. Jadi, saya tak sempat kejar. Hoho. Alasan! Kemudian, ikut ayah pergi bazar ramadhan. Bazar sedikit bosan. Banyak makanan tapi semua sama. Melayan adik Izzah dan adik Naim memilih makanan mereka sebagai upah berpuasa. Walhal adik bongsu saya, Naim tak puasa, tapi dia yang lebih-lebih nak itu ini berbanding Izzah yang berjalan pun melayang macam nak jatuh bermuka monyok sepanjang petang kerana penat.

Malam lepas bertarawih, tengok Kabuto, konon-konon nak tengok dengan Naim sebab sepanjang siang merengek-rengek nak tengok kabuto. Lastnya, saya tengok sorang-sorang sebab dia tidur lalu tanpa di sedari masa berlalu pantas, saya tengok kabuto sampai ibu, ayah, nenek bangun untuk sahur. Kemudian, pura-pura tidur supaya tak dimarahi ayah kerana tak tidur sebab tengok kabuto. Ayah saya tak garang. Tapi, beliau selalu tegur saya sebab saya suka buat aktiviti yang yang bukan-bukan lagi tak berfaedah.

Kemudian, Hari ahad menjelma dan saya harus bersiap kembali ke dunia Balik Pulau. Melalui rutin harian, bergelumang dengan buku, kerja, dan segalanya yang menjadi kewajipan saya sebagai seorang pelajar.

Wassalam.


p/s: Selamat menjalani ibadah puasa dan selamat beramal.


1 comments